Recenzie ,,Ocolul Pamantului in optzeci de zile” de Jules Verne

Anul publicarii: 2000

Pagini: 234

Format: 20 x 13 cm

Categorie: Literatura Universala

Varsta recomandata: +10 ani

ISBN: 9789731042152

Povestea incepe la Londra, pe 2 octombrie 1872. Phileas Fogg este un gentleman necasatorit, care locuieste la adresa 7 Savile Row din Burlington Gardens. In ciuda averii sale de origine necunoscuta, domnul Fogg traieste o viata modesta, cu tabieturi respectate cu precizie matematica. Dupa cum se mentioneaza in primul capitol, foarte putine se pot spune despre grupul de prieteni si cunostinte ai domnului Fogg, in afara faptului ca ca el este un membru al Reform Club. Dupa ce si-a concediat valetul, domnul Fogg il angajeaza pe francezul Passepartout, care are in jur de 30 de ani.
Mai tarziu in aceeasi zi, la Reform Club, Fogg se angajeaza intr-o discutie cu privire la un articol din Daily Telegraph, care prevede faptul ca deschiderea unui nou tronson de cale ferata in India face posibila calatoria in jurul lumii in 80 zile. El face pariu pe 20.000 £ cu colegii sai de la Reform Club ca va face ocolul lumii in acest interval de timp. Insotit de valetul Passepartout, el pleaca cu trenul din Londra la 8:45 PM, pe 2 octombrie 1872, intoarcerea la Reform Club fiind stabilita pentru 21 decembrie 1872.

Ii acord 5 stelute din 5. Cartea a fost foarte interesanta si nu am avut asteptari prea mari din cauza parerilor pe care le-am auzit de la alti cititori, insa mie chiar mi-a placut. Va recomand si voua sa cititi cartile lui Jules Verne si sa-mi scrieti parerile voastre in comentarii.

,,Ocolul Pamantului in optzeci de zile” il are ca protagonist pe domnul Phileas Fogg, un om bogat si singuratic care locuieste in Londra. In fiecare zi merge la Reform-Club unde joaca whist cu alti cativa domni. In acea zi, Fogg pariaza ca poate face inconjurul Pamantului in optzeci de zile, iar daca va pierde, o mare parte din averea lui le va apartine tovarasilor sai. De acum incolo, incepe marea aventura. Va asigur ca, pe tot parcursul lecturii, intrebarea care va va rasuna in minte va fi: oare vor reusi personajele sa duca la capat marea provocare?

Jules Verne ne spune o poveste despre autodepasire, despre situatii critice si ne arata cat de important este sa fii organizat. Finalul este total neasteptat, iar pe tot parcursul cartii am fost tinuta in suspans.

Personajul meu preferat este Passepartout, servitorul domnului Fogg, deoarece este o persoana foarte amuzanta. Va las doua fragmente din carte, sa intelegeti despre ce este vorba:

,,Domnul Fogg se duse din nou langa indian, ai carui ochi mititei, aprinsi de lacomie, lasau limpede sa se vada ca la mijloc nu era decat o chestiune de pret. Phileas Fogg ii oferi pe rand o mie doua sute de lire, apoi o mie cinci sute de lire, apoi o mie opt sute de lire si, in cele din urma, doua mii de lire (50000 de franci). Passepartout, atat de rumen in obraji de obicei, se ingalbenise cu totul de tulburat ce era.”

,,Phileas Fogg plati indianului in bancnote, pe care le scosese din faimoasa ranita. Parea, intr-adevar, ca le scotea din maruntaiele lui Passepartout.”

Jules Verne (nume complet Jules Gabriel Verne; n. 8 februarie 1828, Nantes, Franta-d. 24 martie 1905 Amiens, Franta) a fost un scriitor francez si un precursor al literaturii stiintifico-fantastice.

In 1863 editorul Pierre-Jules Hetzel i-a publicat primul roman, Cinci saptamani in balon, al carui succes urias a dus la semnarea unui contract de douazeci de ani pentru o serie de Calatorii extraordinare, o parte din cele 62 de romane care au format-o fiind serializate intr-o publicatie pentru tineret. Minutios documentate, romanele lui Jules Verne trateaza atat prezentul tehnologic al celei de-a doua jumatati a secolului al XIX-lea (Copiii capitanului Grant (1868), Ocolul Pamantului in optzeci de zile (1873), Mihail Strogoff (1876), Steaua Sudului (1884), Vulcanul de aur etc.), cat si lumi imaginare (De la Pamant la Luna (1865), Douazeci de mii de leghe sub mari (1870) etc.).

Ma bucur daca ati citit pana la final si va multumesc pentru curiozitatea de a lectura acest articol!

De aici puteti procura cartea:

Elefant: Ocolul Pamantului in optzeci de zile