Recenzie ,,Cartea Oamenilor” (vol. 1 Spintecatorul Sortii) de Miruna Draghici

Anul publicarii: 2018

Pagini: 488

Format: 13 x 20 cm

Categorie: Fantasy

Varsta recomandata: +13 ani

ISBN: 9786067118896

Zamislit in foc, nascut din lacrimi, sange, dragoste si jertfa, Spintecatorul Sortii se ridica deasupra lumii, deasupra mortii si a destinului; dar ce se afla dincolo de lume, dincolo de moarte si de ursita? Din negura unui trecut tainic, nazuind catre viitorul inca neplasmuit, se iveste figura lui Mugen, cel numit de oameni Maitreya, ultimul mare Invatator al omenirii; sa-l insotim in cea mai insemnata dintre aventuri, in calatoria catre ,,pragul cel de pe urma”!

Fictiune mistica, prima parte a trilogiei Spintecatorul Sortii – Cartea Oamenilor, depaseste granitele unui anumit gen, adunand, sub ”ambalajul” de suprafata al fantasticului, filoane mitologice si ezoterice precum probele initiatice, alchimia, magia, samanismul.

Ii acord 5 stelute din 5. Mi-a placut foarte mult scrierea autoarei romance Miruna Draghici care, dupa parerea mea, a imbinat toate genurile in cartea sa. Predomina, intr-adevar, fantasy-ul, insa am regasit multe pasaje de psihologie, chiar si istorice, deoarece se discuta despre cultura japoneza. Mi-a facut placere sa aflu mai multe informatii despre acest popor deosebit, pentru cultura mea generala.

Cartea are multa actiune, dar si descrieri ample ale fiecarui eveniment. Cei care imi urmaresc activitatea atat aici, cat si pe Instagram, stiu ca detest cartile cu prea multa descriere. In ciuda acestui fapt, Miruna Draghici a scris o carte speciala, care, chiar daca abunda de descrieri, mi-a placut si m-a tinut in priza pe tot parcursul lecturii.

Personajele sunt foarte bine conturate si totul are logica, nu este nimic ce nu se leaga, daca esti atent la toate detaliile. Personajele pe care le indragesc sunt Mugen si preotul Toshiaki pentru ca, analizand fiecare gest si modul lor de gandire, am realizat ca avem multe in comun. De asemenea, Kagetora si Amatsu, parintii lui Mugen, m-au facut sa-i ador in prima parte a cartii, cand au fost prezenti. In primul rand, nu am avut niciodata impresia ca incercau sa fie mai presus de ceilalti, chiar daca erau conducatorii tinutului Yamatai, un loc inzestrat de zei cu pamanturi roditoare, ferit de rautatea si negura lumii. In al doilea rand, intotdeauna au fost modesti, sinceri si saritori in a-si ajuta poporul.

In acest volum apar si niste creaturi numite chibi care mi-au adus aminte de hobbitii din Stapanul Inelelor. Autoarea Miruna Draghici a creat niste fiinte intelepte si politicoase care traiesc sub pamant. Mai jos am atasat o ilustratie din carte unde se afla si o creatura din specia chibilor.

Ilustratiile si coperta sunt realizate de autoare si sunt foarte interesante.

O recomand persoanelor care au peste 13 ani pentru ca, in opinia mea, este o carte greoaie, care necesita multa gandire pentru a intelege firul intamplarilor si a asimila toate invataturile pe care autoarea a vrut sa ni le transmita noua, cititorilor.

Acesta este unul dintre pasajele mele preferate:

,,Ganduri si intrebari de mult apuse, pe care mintea sa nu le mai zamislise de foarte mult timp, incepura sa-ntepe atentia lui Mugen cerandu-si dreptul de-a iesi la lumina, din negura in care zacusera atata amar de vreme: ,,De unde veneau oamenii si care era rostul lor in lumea aceasta, de ce pareau atat de straini de ea, atat de nelalocul lor aici? De ce felul lor de-a fi era atat de chinuit si chinuitor, pentru ei insisi si pentru tot ce-i inconjura? Ce era rupt, ce era stricat in ei, de nu-si puteau gasi linistea, bucurandu-se de plinatatea lumii ce-i inconjura?”

Va multumesc daca ati citit pana la sfarsit recenzia de astazi! Astept sa-mi spuneti in comentarii daca ati citit si voi aceasta carte minunata sau v-am starnit curiozitatea si va doriti sa o adaugati in biblioteca voastra. A aparut si volumul doi de curand, pe care abia astept sa-l citesc si sa impartasesc cu voi impresiile mele.

De aici va puteti procura cartea:

Carturesti: Cartea Oamenilor

Libris: Cartea Oamenilor