Recenzie carte ,,Vraja spinilor” de Margaret Rogerson

Pagini: 485

Format: 25 x 13,5 cm

Categorie: Fantasy. YA

Varsta recomandata: +14 ani

ISBN: 9786069072158

O ucenica. O biblioteca magica. Un vrajitor puternic. O lupta pe viata si pe moarte pentru salvarea Marilor Biblioteci

Toti vrajitorii sunt malefici. Elisabeth a stiut asta intotdeauna. Abandonata de mica, a fost crescuta in una dintre Marile Biblioteci din Austermeer si a crescut printre unelte vrajitoresti – grimoare magice care soptesc pe rafturi si isi zornaie lanturile de fier. Daca sunt provocate, se transforma in monstri grotesti din cerneala si piele.

Cand un act de sabotaj elibereaza cel mai periculos grimoar din biblioteca, interventia disperata a lui Elisabeth o implica in complot. Neavand pe nimeni altcineva la care sa apeleze, cu exceptia dusmanului ei de moarte, vrajitorul Nathaniel Thorn, si a misteriosului sau slujitor demonic, Silas, se trezeste in mijlocul unei conspiratii vechi de secole, care ar putea sa arda pana in temelii nu numai Marile Biblioteci, ci si intreaga lume odata cu ele.

In timp ce legatura dintre ea si Nathaniel devine din ce in ce mai stransa, Elisabeth incepe sa puna sub semnul intrebarii tot ce a fost invatata – despre vrajitori, despre bibliotecile pe care le iubeste, despre sine insasi. Pentru ca Elisabeth are o putere pe care niciodata nu ar fi banuit-o si un viitor pe care niciodata nu si l-ar fi putut imagina.

,,Asemenea grimoarelor din paginile ei, Vraja spinilor traieste, respira si te cheama tot mai aproape cu fiecare cuvant fermecator. Un roman fantasy clasic, de cea mai buna calitate.” -Julie C. Dao, autoarea cartii ,,Ursul si privighetoarea”

I-am acordat 5 stelute din 5. Nu aveam asteptari prea mari de la carte si am evitat-o o perioada, insa, odata cu lecturarea ei, am descoperit ca m-am inselat amarnic. Acum se numara printre preferatele mele. O ador!

Sa incep cu inceputul. Design-ul m-a fermecat. Cartea are si o harta, iar coperta este superba. Povestea este total originala, incepand cu personajele si pana la intreaga lume in care are loc actiunea. Desi veti vedea in sinopsis ca este prezent cuvantul ,,vrajitori”, in ,,Vraja spinilor” ei sunt foarte diferiti de vrajitorii din ,,Harry Potter”, de exemplu.

Ador faptul ca Margaret Rogerson a introdus in povestea ei niste fiinte unice numite ,,grimoare” care sunt reprezentate de carti vii, mai mult sau mai putin inteligente sau periculoase, depinde de categoria in care se afla. ,,Vraja spinilor” este o poveste fantasy autentica ce are o intriga aparte. Se leaga si o poveste de dragoste, insa accentul se pune mai mult pe elementele fantastice, dar acest lucru nu m-a deranjat.

Personajul meu preferat este Silas. In general, imi plac personajele ca el, care sunt mai retrase, dar debordeaza de inteligenta si putere. Pe locul al doilea se plaseaza Nathaniel si Elisabeth. Finalul m-a lasat cu o multime de intrebari si, dupa parerea mea, poate fi interpretat diferit de fiecare cititor. As fi vrut sa citesc si un al doilea volum, insa autoarea a anuntat ca nu va mai scrie o continuare. Din partea mea, are tot respectul, deoarece cred ca este extrem de dificil sa scrii fantasy standalone, in care sa ai si ceva actiune, si personaje credibile, cu personalitate proprie, si un univers bine conturat, dar si un final neasteptat. Abia astept sa citesc si alte carti scrise de Margaret, care a devenit una dintre scriitoarele mele favorite♥.

Margaret Rogerson este autoarea romanului An Enchantment of Ravens, bestseller New York Times. Are o licenta in antropologie culturala la Miami University. Atunci cand nu citeste sau scrie, ii place sa deseneze, sa se joace pe calculator, sa faca budinca si sa se uite la documentare mai mult decat este social acceptabil (potrivit unora). Traieste in apropiere de Cincinnati, Ohio, langa o gradina plina de pasari colibri si de trandafiri. Ii puteti vizita site-ul: MargaretRogerson.com

Va multumesc pentru ca ati citit pana la final! Daca doriti sa discutam despre ,,Vraja spinilor” sau orice alte carti de pe blogul si pagina mea de Instagram, @alexiabooks_ , imi puteti lasa un mesaj in privat.

De aici puteti achizitiona cartea:

Elefant, limba romana: Vraja spinilor

Engleza: Sorcery of Thorns