Recenzie carte ,,Vraciul. Profesorul Wilczur” (vol.2) de Tadeusz Dolega-Mostowicz

Anul publicarii: 2017

Pagini: 352

Format: 20,5 x 12,5 cm

Categorie: Beletristica

Varsta: +16 ani

ISBN: 9789737363275

O poveste impresionanta despre acceptarea destinului si despre puterea omului de a se adapta si a supravietui. Doctrul Rafal Wilczur are deosebite insusiri sufletesti si o uriasa capacitate de daruire. Cu toate acestea, soarta il supune unui lung sir de lovituri. Prof. Dr. Rafal Wilczur este o somitate in lumea medicala pentru operatiile chirurgicale de succes. Familist convins, este devotat sotiei si fiicei, dar meseria ii rapeste mult timp si ii neglijeaza pe cei dragi.

Dupa o operatie grea, doctorul fuge acasa, incarcat de daruri, dar constata ca, satula sa-l astepte, sotia a luat fetita si l-a parasit. Disperat, incepe sa le caute, apoi sa bea in baruri, unde e batut si talharit.

Cand se trezeste, nu mai stie nici unde se afla si nici cine este iar banii si actele i-au disparut. Cu ce situatii limita se va confrunta eroul nostru ramane sa vedem.

In ultimul volum, Prof. Dr. Rafal Wilczur isi aminteste cine este si se multa din nou in oras, unde reia conducerea spitalului. Colegii lui spun ca este prea batran pentru aceasta functie, facandu-l pe Wilczur sa-si dea demisia. Eroul nostru isi da seama ca locul lui nu este in oras, unde se afla beton intre pamant si om si isi da seama ca locul lui este la moara lui Prokop.

Replica mea prefera a Prof. Wilczur:

,,-Eu inteleg ca stati rau cu nervii. Dar linistiti-va si intelegeti ca vorbiti cu un medic. Cu un medic onest. Daca v-am refuzat ajutorul, se vede ca stiu ca nu sunt in stare sa vi-l dau. Intelegeti? Pentru mine nu are nicio importanta cine imi cere ajutorul. Daca cineva, incercand sa ma ucida, s-ar rani el insusi, l-as salva ca pe oricare altul.”

Tadeusz Dolega-Mostowicz (10 august 1898-10 septembrie 1939) a fost un jurnalist si scriitor polonez, cunoscut indeobste pentru dilogia sa ,,Vraciul. Profesorul Wilczur”. Aprecierea prozei lui Tadeusz Dolega-Mostowicz se datoreaza talentului scriitorului polonez de a fi stiut sa construiasca romanele, a carei actiune curge vioi, este ”rupta de viata”, pasionata, bogat pigmentata cu elemente sentimentale si de moravuri. Odata accentul deplasat spre dinamica actiunii, personajele se individualizeaza, iar analiza psihologica lapidara, descrierile succinte sunt subordonate stabilirii unui contact rapid cu cititorul. Vraciul, Profesorul Wilczur, nu este un ideal, un model abstract, ci sinteza unor valori umane, rezultata dintr-o patrunzatoare si fina investigatie in cele mai diverse sfere ale potentialului uman, un simbol care pledeaza pentru echilibrul dintre ratiune si sentiment.

Duologia ,,Vraciul. Prfesorul Wilczur” a fost ecranizata in anul 1982.

Sper ca recenzia mea v-a ajutat si va recomand sa cititi ,,Vraciul. Profesorul Wilczur” de Tadeusz Dolega-Mostowicz.

Puteti cumpara cartea despre care am vorbit astazi de pe elefant.ro: Vraciul. Profesorul Wilczur