Recenzie carte ,,Prietenul din viitor” de Camille DeAngelis

Anul publicarii: 2019

Pagini: 320

Format: 200 x 130 x 19 mm

Categorie: Horror, Thriller, Mystery

Varsta recomandata: +10 ani

ISBN: 9786067935752

Alec traieste in 2015, Josie traieste in 1915. Cei doi copii de 12 ani, care locuiesc in aceeasi casa, la distanta de o suta de ani, intra in legatura cu ajutorul unei placi de spiritism si se imprietenesc chiar fara a ajunge sa se intalneasca vreodata. Alec afla un secret teribil despre Josie, despre surioara ei Cassie si despre mama fetelor, care e un mediu pasionat de fenomene paranormale. Josie si Cassie sunt in pericol, iar Alec, ca un bun si devotat prieten, le va transmite din viitor ce au de facut ca sa se salveze. Prietenul din viitor este o poveste emotionanta care te tine cu sufletul la gura, fiindca exact asta ii reuseste lui Camille DeAngelis in toate cartile ei: sa te captiveze scriind despre lucruri incredibile precum o prietenie indestructibila care se dezvolta de-a lungul unei uluitoare calatorii in timp.

,,Infricosatoare si captivanta, cartea lui Camille DeAngelis ii va atrage pe copiii care isi doresc sa se lase cuprinsi de fiori si sa dezlege mistere. Autoarea a creat cu mult talent o incontestabila reusita literara.”-Booklist

Ii dau 5 stelute. Nu pot spune ca am citit carti horror pana acum, dar aceasta mi-a placut, chiar daca nu este genul meu. Merita o ecranizare. Povestea mi s-a parut extrem de complexa, incat, la un moment dat, imi dadea creierul eroare 🙂

Este sinistru cum Alec, din anul 2015, vorbeste cu Josie, din anul 1915. Se intampla multe lucruri paranormale, care o transforma in lectura horror. M-au marcat traumele pe care Cassie, sora mai mica a lui Josie, le-a suferit din cauza mamei lor severe, care este faimoasa datorita spiritismului.

Mai jos va atasez o fotografie cu o copie mai mica a placii prin intermediul caruia cei doi copii comunica in carte, alaturi de un paragraf in care aceasta este descrisa.

,,Placa era pictata in auriu, era de lemn si avea cam cincizeci de centimentri patrati. In fiecare colt se afla un inger cu o pancarta: BUNA, in stanga sus, LA REVEDERE, in dreapta, iar jos, DA si NU. Alfabetul era aranjat intr-o pereche de cercuri concentrice, in centrul placii, de la A la M in exterior si de la N la Z in interior, cu un semn de intrebare in centru. Numerele apareau intr-un sir pe marginea inferioara, avand in capete AZI si MAINE. Alec scoase cu grija placa din sertar si gasi un ac-indicator de sticla, asezat intr-o despartitura captusita cu fetru verde.”

Al doilea aspect care m-a infricosat cu adevarat este papusa lui Cassie, doamna Gubbins. Fetita sustine ca-si aude papusa vorbind, dar nimeni nu o ia in seama, pana intr-un anumit punct, intr-un capitol, cand, inteleg eu, papusa chiar vorbea. Acesta a fost un mic spoiler, dar sunt sigura ca v-am starnit interesul.

Cartea poate fi interpretata diferit de fiecare cititor, dar unele fragmente sunt foarte greu de inteles si de aceea o recomand persoanelor care au peste zece ani. Imi place mult si coperta, care scoate in evidenta personajele principale si ii da un aer infricosator, al unei lecturi potrivite pentru perioada aceasta, asa ca o puteti adauga pe lista de dorinte pentru Halloween.

Camille DeAngelis este o scriitoare dedicata subiectelor care, in cartile sale de fictiune, sfideaza pur si simplu realitatea. A publicat trei romane pentru ,,oameni mari” si inca unul pentru adolescenti, Bones & All, care a primit in 2016 Alex Award, un premiu acordat in fiecare an de American Library Association. Despre Prietenul din viitor, primul sau roman scris pentru copii, primit cu entuziasm de criticii literari, dar mai ales de cititori, Kirkus Reviews, una dintre cele mai respectate reviste literare din lume, a spus, la sfarsitul recenziei: ,,Iti taie respiratia.”

Va multumesc daca ati citit pana la final si, daca v-a placut, puteti da un like si lasa un comentariu.

De aici va puteti cumpara cartea despre care am vorbit astazi:

Elefant.ro, in limba romana: Prietenul din viitor