Recenzie carte ,,Adevarul lui Mason Buttle” de Leslie Connor

Anul publicarii: 2019

Pagini: 352

Format: 20×13 cm

Categorie: Literatura Universala

Colectie: Smart Age

ISBN: 9786067935974

Mason Buttle este ciudatul dintr-a saptea. E inalt ca o prajina, transpira tot timpul si abia reuseste sa scrie si sa citeasca, din cauza ca e dislexic. Tipii duri din scoala il hartuiesc fara mila, iar el nu se oboseste sa se apere. Insa nu hartuiala il necajeste cel mai mult, ci faptul ca adevarul sau, spus cu zgarcenie, dar cu toata sinceritatea, nu este inteles si acceptat. Mason a fost martorul unui accident in care i-a pierit un prieten, iar asta il face din start suspect pentru toata lumea, mai putin pentru Calvin Chumsky, un pusti foc de destept, dar neajutorat. Cei doi baieti se imprietenesc si se izoleaza in lumea lor. Insa alt accident, in care Calvin dispare fara urma, il face din nou tinta tuturor suspiciunilor. Cine va crede, in sfarsit, adevarul lui Mason Buttle?

,,O poveste despre eliberare. Talentul lui Leslie Connor de a crea personaje complexe face din acesta carte o lectura obligatorie.”-Kirkus Reviews

,,Emotionanta si fascinanta, povestea lui Mason reda cu o mare limpezime temerile si bucuriile unui preadolescent care incepe sa se maturizeze.”-Publishers Weekly

,,Avand profunzimea care poate fi inteleasa doar de sufletele cele mai curate, Adevarul lui Mason Buttle este o poveste remarcabila, plina de umor si de tragedie. Este pur si simplu o lectura minunata. Una dintre cartile ajunse, in 2018, in finala National Book Award, iar acum stim si de ce. Mason Buttle este irezistibil, fiindca are potentialul de a se transforma intr-un personaj iconic.”-Rebecca Ballenger, World of Words

Mason Buttle este un baiat dislexic din clasa a VII-a si este batjocorit pentru ca nu poate sa citeasca si sa scrie (fragment: ,,Chiar vad literele. Dar, in cazul meu, nu sunt deloc frumoase. Se estompeaza sau se umfla, ba chiar se furiseaza. Daca pleoapele mele ar avea niste clesti, as inhata literele si le-as tine nemiscate.”)

Locuieste intr-o casa darapanata alaturi de bunica si unchiul sau, dar si cu o fata saraca pe care au luat-o sa locuiasca alaturi de ei. Familia Mason era renumita pentru livada lor cu mere de toate soiurile. De cand a decedat mama lui Mason, nu s-a mai ocupat nimeni de livada, iar in casa lor domneste tristetea.

In clasa a V-a, cel mai bun prieten al lui Mason a cazut din casuta din copac din livada si a decedat, iar Mason nu este crezut de nimeni si este acuzat ca a vrut sa faca o gluma, slabind una dintre scari. Insa totul se schimba cand isi face un nou prieten, Calvin Chumsky.

,,Adevarul lui Mason Buttle” este o poveste interesanta despre prietenie si acceptarea noastra si a  celor din jurul nostru. De asemenea, ne este descrisa si relatia dintre animal de companie si om. Aici este vorba despre Mason si Moonie, catelul unor vecini, pe care personajul principal il ingrijeste cand stapanii lui pleaca in vacante. Se vorbeste si despre persoanele cu dizabilitati, care trebuie respectate si ajutate.

Domnisoara Blinny este cel mai pozitiv personaj din cate am intalnit pana acum, de aceea este si personajul meu preferat al acestei carti. Ea lucreaza la SOORB (este o denumire inventata de ea), unde elevii vin si petrec timpul facand diverse activitati. Este ceva intre cabinet de psihologie si sprijin, dar si un loc unde copiii pot lua pranzul fara sa fie deranjati de altcineva.

Leslie Connor s-a nascut si a crescut printre carti, unele de o mare frumusete. Asta a facut-o sa se gandeasca la o cariera de ilustratoare, dar a descoperit ca scrisul i se potriveste mai bine. Nu s-a inselat. Astazi este una dintre scriitoarele importante din literatura americana pentru copii. A publicat ,,All Rise for the Honorable Perry T. Cook”, ,,Crunch”, ,,Miss Bridie”, ,,Chose a Shovel”, precum si romanele pentru adolescenti ,,Dead on Town Line” si ,,The Things You Kiss Goodbye”. Pentru ,,Waiting for Normal” a primit, in 2009, Schneider Family Book Award. A mai primit inca o data acest premiu, in 2019, pentru ,,Adevarul lui Mason Buttle”.

Sper ca recenzia mea v-a ajutat si va recomand sa cititi ,,Adevarul lui Mason Buttle” de Leslie Connor.

Puteti cumpara cartea in limba romana de pe elefant.ro: Adevarul lui Mason Buttle

In limba engleza: The Truth as Told by Mason Buttle